Borko Stefanović dobio spor protiv 'Kurira'

Foto: Beta

Apelacioni sud u Beogradu pravosnažnom presudom obavezao je „Adria medija grupu“, novinarku i odgovornog urednika lista „Kurir“ da isplate 70.000 dinara na ime nematerijalne štete lideru Levice Srbije i bivšem šefu poslaničke grupe Demokratske stranke Borku Stefanoviću, saopšteno je danas.

Kako se navodi u saopštenju Udruženja novinara Srbije (UNS), to je epilog osamnaestomesečnog spora započetog kada je Stefanović tužio taj list zbog zbog teksta pod naslovom „Pajtić i Stefanović se brčkali u hotelu Šarićevog klana“. On je tada tražio iznos od 300.000 dinara i da „Kurir“ objavi presudu bez ikakvog komentara najkasnije dva dana nakon pravosnažnosti.

Stefanović je smatrao da su mu povredjeni čast i ugled zato što je u tekstu pisalo da su visoki funkcioneri Demokratske stranke bili česti gosti Hotela „Prezident“ na Paliću koji je bio u vlasništvu ljudi bliskih tada odbeglom narko-bosu Darku Šariću.

Tekst je bio ilustrovan fotografijama Pajtića i Stefanovića s potpisom „U vezi sa Šarićima Bojan Pajtić i Borko Stefanović“, a sadržao je i Stefanovićevu izjavu u vidu SMS-poruke u kojoj je on to negirao.

Viši sud u Beogradu prvobitno je odbio tužbu pošto je zaključio da sporni tekstovi, iako delom sadrže netačne informacije i činjeničke iskaze, „ne predstavljaju štetnu radnju podobnu da tužiocu nanese nematerijalnu štetu u vidu povrede ugleda i časti“.

Po oceni beogradskog Višeg suda, autor teksta je postupao sa odgovarajućim stepenom novinarske pažnje, pošto je, saglasno pravilima novinarske struke, proverio informaciju kod Stefanovića da bi čuo i drugu stranu. Isti novinar, konstatovao je taj sud, objavio je u celini izjavu koju je tim povodom dao Stefanović, iako je on tada negirao tu informaciju.

Posle Stefanovićeve žalbe, Apelacioni sud u Beogradu je preinačio prvostepenu presudu i delimično usvojio tužbeni zahtev kojim se „Kurir“ i novinari obavezuju da na ime nematerijalne štete bivšem šefu poslaničke grupe Demokratske stranke isplate 70.000 dinara.

Apelacioni sud je našao da je beogradski Viši sud pravilno i potpuno utvrdio činjenično stanje, ali da je pogrešno primenio materijalno pravo.

„Tužitelj, kao nosilac političke funkcije, treba da trpi veću kritiku i njegov prag tolerancije na tu kritiku mora da bude daleko veći nego kod običnih gradjana. Ali takva kritika, odnosno kritička mišljenja, treba da budu u vezi s njegovim radom, dok navedene informacije nemaju nikakve veze s kritikom njegovog rada, već predstavljaju netačne činjenice koje kod prosečnog čitaoca (pored pompeznog naslova sa slikom tužitelja i Bojana Pajtića), a u opštepoznatoj situaciji za šta se sumnjiči Darko Šarić, upravo stvara utisak da tužitelj ima direktne veze s licem koje je optuženo za krivična dela koja su predmet velike medijske pažnje“, piše u presudi Apelacionog suda.

(Beta)

Ostavite komentar

Ostavite komentar