NDNV:Nove političke čistke na RTV

Foto: Beta

Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) upozorilo je danas da su nastavljene „političke čistke“ na vojvodjanskom javnom servisu Radio – televiziji Vojvodine (RTV), zbog kojih od oktobra publika više neće moći da sluša popularan voditeljski dvojac Daška i Mladju i njihov jutarnji program „Alarm“.

Kako se navodi u saopštenju, razlog za ukidanje emisije „Alarm“, koja se emituje na RTV-ovom O radiju i ima mnogobrojne fanove ne samo u zemlji, nego i u inostranstvu, krije se u „njenom društvenom angažmanu i aktivnom učešću autora u protestima Podrži RTV“.

„Novo rukovodstvo RTV ima neskriven plan da i novinare okupljenje oko O radija kazni ukidanjem tog medija zbog učešća na protestima, bez obzira na činjenicu da je u pitanju veoma uspešan projekat RTV, koji je dobitnik i dve značajne nagrade za svoj rad, od kojih je jedna medjunarodna“, naveo je NDNV u saopštenju.

Prema navodima NDNV, sa RTV-a su uklonjeni sadržaji koji imaju kritički otklon od vlasti, nastavljeno je „kažnjavanje novinara koji su podigli glas protiv smena“ urednika i rukovodstva odmah nakon izbora, zvanično je uklonjena istraživačko-analitička emisija Radar Marine Fratucan, kao i emisija jednog od govornika na mitingu Podrži RTV Marka Jakovljeva Prostor i ja.

„Umesto popularne emisije za mlade Gruvanje, gledaoci RTV-a gledaće emisiju Ino strana čiji će voditelj i autor biti novosadski političar Nemanja Starović iz SNS, u kojoj gostuju isključivo njegovi politički istomišljenici i razglabaju o svetskoj politici i medjunarodnoj zaveri protiv Srba“, piše u saopštenju.

NDNV je podsetio i da je RTV prouzrokovala „veliki skandal“ kada je prekinula emitovanje veoma značajnog serijala „Ljudi i svedočanstva“ koji je producirao Fond za humanitarno pravo, te da je zaustavljeno i nekoliko značajnih istraživačko-analitičkih projekata.

Dodaje se i da se sukobi unutar SNS odražavaju na višemesečni izbor programskog direktora i glavnog i odgovornog urednika RTV-a.

„Iako je konkurs odavno okončan, niko ne zna kada će oni biti izabrani, što stvara dodatne tenzije unutar kuće. Javnost ne zna ni ko su mogući kandidati za te funkcije, a rukovodstvo RTV-a se oglušilo o zahtev NDNV da se javno obznani ova informacija“, piše u saopštenju.

NDNV dodaje da nisu poznati ni kriterijumi na osnovu kojih će biti izabrano novo rukovodstvo, dok je kvalitet programa doživeo katastrofalan profesionalni pad, što se odražava na gledanost.

„Teško stečeni ugled RTV je izgubljen. RTV je postao sredstvo za promociju Vučića, SNS i lokalnih političara i umesto da radi u interesu gradjana, ovaj javni servis radi u interesu elite koja ugrožava gradjane i njihova prava“, dodao je NDNV.

Protesti novinara, koji su se pretvorili u gradjanske proteste Podrži RTV počeli su u maju, zbog smena koje su se počele dešavati na pokrajinskom javnom servisu odmah nakon izbora, i nakon što je u pokrajini promenjena vlast.

(Beta)

Ostavite komentar

Ostavite komentar