Novinarka RTV-a dala otkaz zbog cenzure

Foto: Beta

Novinarka Radio-televizije Vojvodine (RTV) Sanja Kljajić, jedna od liderki Pokreta Podrži RTV, podnela je danas rukovodstvu te medijske kuće zahtev za raskid radnog odnosa navodeći da to čini zbog „cenzure“ koja se, prema njenim rečima, na RTV-u sprovodi u poslednja tri meseca.

„Poslednja kap koja je prelila čašu je cenzurisanje priloga o radničkim pravima. Prvo su mi tražili da uradim prilog o tome kako posla u Srbiji ima, ali ljudi neće rade. Rekla sam da ne mogu da uradim takav prilog i predložila sam da umesto toga uradim zbirnu temu o kršenju radničkih i ljudskih prava u fabrikama koje su otvorili strani investitori uz izdašnu pomoc države. Urednica se složila s tim, ali prilog nije emitovan“, kazala je Kljajić novinarima.

Prema njenim rečima, prilog ne samo da nije emitovan, već svega dva sata kasnije nije bilo ni traga od teksta i potpisa za emitovanje, „što znači da je neko to morao namerno da obriše, kako nikome ne bi palo na pamet da takvu priču emituje“.

„Tražila sam objašnjenje, ali je ono izostalo kao i svakog puta do sada. Tada mi je postalo definitivno jasno da na RTV-u zaista više ne može da se govori o bilo čemu što bi iole moglo da naruši sliku o blagostanju koju vladajuća elita servira. Ne pristajem da učestvujem u takvom programu i zato odlazim iz RTV-a“, kazala je Kljajić.

Ona je dodala da to ne znači da će „staviti tačku“ na borbu za javni servis i slobodu medija, jer kako je ocenila, RTV iz dana u dan samo potvrdjuje tvrdnje Pokreta Podrži RTV o urušavanju programa.

„Mi taj program i dalje finansiramo i imamo pravo da zahtevamo da nam polažu račune, jer RTV je vlasništvo nas gradjana, a ne politički podobnih pojedinaca“, navela je Kljajić.

U zahtevu za sporazumni prestanak radnog odnosa, u koji je Beta imala uvid, novinarka je navela da raskid radnog odnosa zahteva „zbog cenzure koja se već tri meseca sprovodi u Informativnoj redakciji RTV-a“, a koja je nastupila nakon što je Upravni odbor početkom maja „nezakonito smenio“ direktora programa Slobodana Arežinu, a potom i 14 urednika i voditelja dnevnih informativnih emisija.

Kljajić je u zahtevu, upućenom rukovodstvu RTV-a, navela i da joj je obustavljen rad na dokumentarno-istraživačkoj emisiji o pravosudju u Srbiji, čije je emitovanje bilo planirano za septembar ove godine.

„U Informativnom programu RTV-a više nije moguće obavljati novinarski posao u skladu sa principima profesije i principima javnog servisa: istinito, objektivno i nepristrasno, nezavisno u odnosu na državu i komercijalne interese i isključivo u interesu javnosti“, navela je Kljajić.

Dodala je da su time prekršeni Zakon o javnim medijskim servisima i Zakon o javnom informisanju.

(Beta)

Ostavite komentar

Ostavite komentar