Oštra polemika rukovodstva RTV-a i Pokreta Podrži RTV na javnoj raspravi

Foto: Beta

Javnu raspravu o programu Radio-televizije Vojvodine (RTV), koja je održana u mestu Lovćenac u opštini Mali Idjoš, obeležila je polemika rukovodstva pokrajinskog javnog servisa i predstavnika Pokreta Podrži RTV osnovanog iz protesta posle smena urednika te medijske kuće.

Šef Centralnog deska RTV-a Budimir Marković rekao je sinoć u uvodnom izlaganju na pretposlednjoj javnoj raspravi da je pre smena u maju posle parlamentarnih izbora javni servis bio u službi jedne političke partije i ocenio da se danas programska i uredjivačka politika vode „u skladu sa zakonom“.

„Taj zakon predvidja da moramo biti realni, objektivni i otvoreni. Kad danas sve saberemo, odnos zastupljenosti političkih partija je 60 naprema 40 u korist opozicije“, naveo je Marković.

Novinarka RTV-a i jedna od liderki Pokreta Podrži RTV Vanja Durić pitala je kojom metodom su došli do te statistike, ali Marković nije odgovorio već joj je poručio da ona nije bila objektivna u svom radu i dodao da je način na koji je izveštavala tokom komemoracije u Srebrenici, kada je napadnut premijer Srbije Aleksandar Vučić, bio „poniženje za sav srpski narod“.

„To je jedina situacija u kojoj je mene neko pozvao i tražio da fingiram anketu, a to ste bili upravo vi. Vaš je zahtev bio da stavim isključivo one ljude koji brane Vučića“ odgovorila je Vanja Djurić na Markovićeve optužbe.

Primedbe na statistiku koju je izneo Marković, imao je i istraživač Novosadske novinarske škole Stefan Janjić koji je rekao da rezultati njihovog monitoringa ukazuju na potpuno drugačiju sliku i naveo primer izdanja Dnevnika RTV-a u junu mesecu, u kom se Aleksandar Vučić pojavio u čak šest različitih vesti.

„Nakon uredničkih smena, trećinu te centralne informativne emisije, tačnije 36 odsto, čine subjekti koji pripadaju vladajućoj stranci“, precizirao je Janjić.

Na njegovo pitanje zašto novu spoljnopolitičku emisiju RTV-a „Ino-Strana“ uredjuje i vodi istaknuti član vladajuće Srpske napredne stranke i direktor Regionalne razvojne agencije Bačka Nemanja Starović, vršiteljka dužnosti programske direktorke RTV-a Slavica Subotić Braun odgovorila je da je Starović angažovan kao autor, da nije znala da je član bilo koje političke partije, te da u tome ne vidi ništa pogrešno.

Slavica Subotić Braun je kazala da na RTV-u više nema zabranjenih tema, a bivša novinarka te kuće Sanja Kljajić je na to odgovorila da je upravo zbog toga što joj je tema o radničkim pravima bila zabranjena, napustila tu kuću.

„Zabranjena tema na RTV-u je i Pokret Podrži RTV, ali koliko god se s nama ne slagali o pitanju smena na pokrajinskom javnom servisu, i dalje imate obavezu da kao javni servis o tome izveštavate, a ne da gradjanima pružate samo one informacije koje vam idu na ruku“, poručila je Sanja Kljajić.

Ona je upitala kada će biti prekinuto „vanredno stanje“ u pokrajinskom javnom servisu i izabrano novo rukovodstvo, ali niko od prisutnih predstavnika RTV-a nije odgovorio na to pitanje.

Javna rasprava u Lovćencu bila je peta debata o programu Radio-televizije Vojvodine, a do sada su takvi skupovi održani u Senti, Vršcu, Zrenjaninu i Rumi. Poslednja javna rasprava ove godine biće održana 8. decembra u Novom Sadu.

(Beta)

Ostavite komentar

Ostavite komentar