Zaposleni RTV pitaju zašto su smenjeni preko noći

Foto: Beta

Zaposleni Radio-televizije Vojvodine (RTV) upozorili su danas da je opstanak tog javnog servisa doveden u pitanje i uputili protest zbog smene urednika i voditelja Informativnog programa televizije do koje je došlo bez ikakvog obrazloženja.

Kako su zaposleni objasnili, do smene urednika je došlo čak i pre postavljenja nove v.d. glavne i odgovorne urednice Prvog programa televizije, a već u prvoj nedelji rada v.d. rukovodstva.

Sedmoro urednika „Dnevnika u 17h“ i emisije „Razglednice“ je bez ikakvog rešenja juče kasno popodne obavešteno telefonom da narednog dana neće uredjivati te emisije.

Dodaje se da je jutros promenjen i gotovo ceo tim Jutarnjeg programa „Dobro jutro Vojvodino“, čime je „ozbiljno doveden u pitanje kvalitet dnevnog informativnog programa“.

„Aktuelni plan rada važio je još svega pet dana, pa se nameće pitanje zbog čega je smene bilo važno tako brzo sprovesti, stavljajući u drugi plan obaveze i odgovornost koju kao javni servis imamo prema gradjanima“, zapitali su zaposleni u javnom pismu.

Kako se navodi, do smena je došlo u istom danu kada je Upravni odbor konstatovao ostavku glavne i odgovorne urednice Prvog programa televizije Marjane Jović, i to „sat vremena pre početka sednice na kojoj je njena ostavka konstatovana“.

Oni upozoravaju i da se najvažnije funkcije u toj medijskoj kući trenutno nalaze u v.d. statusu, nakon jučerašnjih smena urednika, direktora programa Slobodana Arežine i ostavke Jovićeve, koji su na četvorogodišnji mandat izabrani pre godinu dana, kao i nakon i ostavke generalnog direktora Srdjana Mihajlovića.

„Imajući u vidu nagle smene do kojih je došlo u dnevnom programu, smatramo da su ugrožene i druge emisije RTV, po kojima smo postali prepoznatljivi i u regionu“, upozorili su novinari i zaposleni i zatražili od v.d. rukovodstva javno objašnjenje i odgovor na pitanje da li je po sredi političko upodobljavanje RTV.

Dodali su da se takvim potezima narušava „teško stečeno poverenje gradjana koji su vlasnici javnog servisa i integritet novinara čiju profesionalnost, nepristrasnost i objektivnost potvrdjuju i brojne nagrade“.

„Pribojavamo se da se na taj način pravi prostor za novinare koji će biti u službi politike, a ne gradjana i upozoravamo javnost da se takvim postupcima dovodi u pitanje opstanak kompletnog javnog servisa Vojvodine“, piše u pismu.

Oni su pozvali gradjane – stvarne vlasnike pokrajinskog javnog servisa, da ih podrže u naporima da očuvaju Radio-televiziju Vojvodine.Bivša glavna urednica Prvog programa Radio-televizije Vojvodine (RTV) Marjana Jović podržala je danas kolege sa pokrajinskog javnog servisa, koji se bune protiv smena na RTV i političkih pritisaka na tu medijsku kuću.

„Dajem apsolutnu podršku kolegama sa kojima sam do sada veoma uspešno saradjivala u pripremi i proizvodnji izuzetno kvalitetnog i gledanog programa“, navela je Jović u pisanoj izjavi.

Upravni odbor RTV saopštio je sinoć da je na sednici konstatovao ostavku koju je podnela Marjana Jović na uredničku funkciju.

Ona je u današnjoj izjavi navela da je ostavku podnela jer u novonastalim uslovima ne bi bila u mogućnosti da obezbedi dosadašnje programske standarde.

Prema njenim rečima, tokom godinu dana, kada je uredjivala Prvi program RTV, stručna kritika je taj program ocenila najvišom ocenom, a odjeci javnosti su u najvećoj meri bili pozitivni.

„O objektivnosti i profesionalnosti programa koji sam uredjivala govori i izveštaj posmatračke misije OEBS-a u Srbiji, po kojem je on bio najuravnoteženiji, da ne institiram na najbolji, u odnosu na sve druge televizije u Srbiji“, kazala je Jović.

Bivša glavna urednica Prvog programa RTV je ocenila da su potezi v.d. rukovodstva samo dokaz da je bila u pravu kada je odlučila da podnese ostavku.

Zaposleni na RTV upozorili su danas u novom pismu da je opstanak javnog servisa Vojvodine doveden u pitanje. U pismu koje je potpisalo 77 novinara i urednika RTV se protestuje zbog smene urednika i voditelja Informativnog programa

Upravni odbor RTV je nedavno smenio programskog direktora RTV Slobodana Arežinu, koji je izjavio da je smena politički pritisak.

Nekoliko dana nakon toga ostavku na svoju funkciju dao je generalni direktor RTV Srdjan Mihajlović, koji je u pisanoj izjavi naveo da je procenio da je „u interesu RTV-a“ da se povuče sa tog mesta.

Povezane vesti:

Vlast sprovodi političko nasilje

Političke smene i čistke na RTV-u

RTV: Glavna urednica dala ostavku, na delu smene urednika

(Beta)

Ostavite komentar

Ostavite komentar