Pronađena divovska crna rupa u svemiru

U pustom i sasvim neočekivanom delu svemira, astronauti su pronašli divovsku crnu rupu, koja ima oko 17 miliona puta veću masu od Sunca, piše časopis Nature.

Astronomi sa Kalifornija univerziteta objavili su, naime, da su svemirski divovi poput ove rupe u neočekivanom delu puno češće nego što se to najpre mislilo. „I dok je pronalazak ovako velike crne rupe u nekom krcatom delu svemira posve očekivan – kao kada bi se naletelo na neboer na Menhetnu, manje je verovatno da se ovakve crne rupe nađu u svemirskim “predgrađima“, saopštili su astronomi, preneo je AFP.

Inače, velike, zvezdama bogate galaksije gde su naučnici ranije nalazili velike crne rupe, vrlo su rjetke.

One manje poput NGC 1600 u kojoj je divovska rupa pronađena, puno su češće, no dosad se nije mislilo da one mogu biti domaćini ovako velikim rupama.

Stoga se postavlja pitanje da li je ovo vrh ledenog brega, rekao je koautor studije Chung-Pei Ma.

„Možda postoji puno više ogromnih crnih rupa tamo gde ih čovek ne bi očekivao“, naveo je.

Te ogromne crne rupe mogu imati masu kao nekoliko milijardi sunaca.

Manje, uobičajene rupe najčešće imaju masu oko par desetina ili stotina naših sunaca.

Crne rupe su, precizira se, veoma gusta područja u prostoru, odnosno vremenu u kojima je gravitaciona sila toliko jaka da joj čak ni svetlost ne može pobeći, što ih zapravo čini nevidljivim.

Nastaju kad masivne zvezde implodiraju na kraju svog života i obično se nalaze u središtima galaksija.

Ponekad ih izda gravitacioni efekt koji se vidi na okolnim zvezdama, a koje rupa guta, a zatim izbacuju plin, prašinu i razne krhotine.

Puno manje se zna o nastanku tako masivnih crnih rupa, a najveća ikada detektovana imaa je masu 21 milijardu naših sunaca.

(Tanjug)