U trendu

Fiskalni savet opet ukazao na probleme u statističkom praćenju zaposlenosti

Predsednik Fiskalnog saveta Pavle Petrović izjavio je danas da direktor Republičkog zavoda za statistiku (RZS) Miladin Kovačević ne uvažava argumente koji pokazuju da postoje problemi u statističkom praćenju zaposlenosti i da je Anketa o radnoj snazi nepouzdana.

Fiskalni savet je pre nedelju dana objavio analizu koja pokazuje da su nepouzdani zvanični podaci o visokom rastu zaposlenosti u Srbiji od oko 20 odsto u periodu od 2012. do 2017. godine, s obzirom na nizak rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) od šest odsto.

Kovačević je reagujući na tu analizu naveo da su sva statistička istraživanja, uključujući i ARS, regulisana striktnim naučnim, medjunarodno utvrdjenim, statističkim standardima i metodološkim principima, i da sprovodjenje tih standarda u RZS-u podleže strogoj kontroli Evropskog zavoda za statistiku, Evrostata i Evropske komisije.

Ocene Fiskalnog saveta o nepouzdanosti podataka ARS-a su, po rečima Kovačevića, zlonamerne, sa ciljem urušavanja kredibiliteta jedne profesionalne i nezavisne institucije kakav je Republički zavod za statistiku.

Petrović je u današnjem saopštenju naveo da Kovaćević umesto da za svoje stavove ponudi validne argumente i dokaze, neosnovano napada Fiskalni savet.

„Kovačević po ko zna koji put ponavlja netačne zaključke, proistekle iz (njegovih) profesionalno loše sprovedenih analiza koje ne zadovoljavaju ni minimum naučnih kriterijuma“, navodi se u odgovoru Petrovića.

Ističe se da nije tačno, kao što tvrdi Kovačević, da postoje druge uporedive evropske zemlje koje imaju daleko veći rast zaposlenosti od rasta bruto domaćeg proizvoda (BDP), što se „navodno dešava u Srbiji“.

Dodaje se da nije istina ni da administrativni podaci iz Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja podržavaju podatke o kretanju zaposlenosti iz Ankete o radnoj snazi.

Petrović je naveo da nije tačno ni to da metodološke promene Ankete o radnoj snazi iz 2015. objašnjavaju visok rast zaposlenosti bez rasta proizvodnje.

„Podaci o visokom rastu zaposlenosti u Srbiji koje pokazuje Anketa od 2012. nisu u skladu ni sa podacima o naplati doprinosa, niti su u skladu sa podacima o stagnaciji životnog standarda stanovnika“, rekao je Petrović.

On je ocenio da je sve to Fiskalni savet u stručnoj analizi jasno pokazao u objavljenom radu koji je pripremljen za Kopaonik biznis forum, a koji je dostupan i na sajtu Fiskalnog saveta i da svako ko želi može da proveri argumente i brojeve i uporedi ih sa „onim što kaže i piše Kovačević“.

Najviše iznenadjuje to da direktor RZS-a u svom nedavnom saopštenju, kako je naveo Petrović, po treći put objavljuje istu tabelu sa „netačnim podacima i trivijalnim greškama“ iako mu je na te greške Fisklani savet već skretao pažnju.

„Tako, na primer, u registrovanu zaposlenost bez poljoprivrede u 2016. Kovačević greškom uključuje i preko 33.000 zaposlenih poljoprivrednika u pravnim licima, a ne uključuje ih u podatak za 2012. godinu, pa je zbog toga rast broja zaposlenih bez poljoprivrede od 2012. do 2016. izračunao pogrešno“, naveo je Petrović.

On je istakao da „to znači da Kovačević ili uopšte ne čita analize koje pokazuju da nešto nije u redu sa Anketom o radnoj snazi, ili namerno obmanjuje javnost netačnim podacima“

(Beta)

Napišite komentar

Najnovije iz rubrike