U trendu

Evo šta se jede na engleskom dvoru: Ovu hranu članovi kraljevske porodice vole, a ne podnose…

Budući da je godinama kuvao za kraljevsku porodicu, Daren MekGrejdi znao je i sve njihove tajne, koje je odlučio da podeli sa javnošću. I dok su neke, poput one da su prinčevi Vilijam i Hari obožavali da jedu u McDonaldsu, mnogi su se iznenadili podatkom da kraljica jede voće iz plastičnog posuđa.

Za razliku od većine ljudi na ovom svetu, britanska kraljevska porodica ne provodi dane tražeći šta će večerati. To za njih rade lični kuvari koji im pripremaju poslastice, kakve neki mogu samo da sanjaju, a hrana se priprema po ličnom odabiru svakog člana porodice.

Magazin Marie Claire razgovarao je sa bivšim ličnim kuvarom kraljevske porodice Darenom MekGrejdijem, koji je kuvao za samu kraljicu, princa Filipa, princezu Dajanu, kao i za Vilijama i Harija, te im je otkrio njihove prehrambene navike, ali i neke druge stvari.

1. Kraljičinog supruga mnogi su zbog njegovog oblačenja zamenili za baštovana

‘Došao je u kuhinju i pomislio sam da je baštovan. Predamnom je stajao taj stari čovek u prastaroj odeći, koja je bila skroz izvučena i iznošena. Pogledao sam ga i pomislio: ‘Ok, to je baštovan.’ Tek kad sam ga malo bolje pogledao, shvatio sam da je to princ Filip.

2. Kada se nalaze u dvorcu Balmoral, njihovom škotskom domu za odmor, kraljevska porodica se ponaša se kao i svaka druga

‘Balmoral je mesto u kojem se oni opuštaju i zabavljaju i stalno navraćaju u kuhinju. U Bakingemskoj palati kraljica je puna obaveza, a i kuhinja se nalazi daleko od njenih odaja, pa je nikada ne viđamo. U Balmoralu su opušteniji i imaju više slobodnog vremena. Tako bi princ Filip često kuvao i pekao roštilj. Dolazio bi kod nas u kuhinju i ispitivao o namirnicama: ‘Imamo li kakvog lososa koji je neko od naših ulovio? Kraljica je brala jagode sa princezom Margaret, mogli bismo da ih spremimo za večeru.“

3. Večere su formalne

‘Na popodnevni čaj došli bi u odeći u kakvoj su do tada bili, a onda bi požurili da se presvuku za večeru. Sišli bi dole u glamuroznim haljinama i seli za stol, baš kao da su na večeri u ‘Downton Abbeyju’, a hrana je servirana na najskupljem porculanu.’

4. Kraljici je moralo da se laže kada je vreme večere

‘Večera je u Balmoralu uvek bila servirana u 20.30, ali kraljici smo uvek govorili da je u 20.15. Ostali su znali pravo vreme večere jer su znali da će, kao i uvek, kasniti.’

5. Princeza Dajana bila je na strogoj postbulimija dijeti

‘Jednog dana mi je rekla: ‘Daren, ti se brini o masnoćama, a ja ću se za ugljene hidrate pobrinuti u teretani.’ Promenili smo sve. Svoju knjigu recepata bacio sam u smeće i počeo da pripremam zdravu hranu. U palači se o njenoj bulimiji nije govorilo. Nitko nije smeo da zna o tome. Obožavala je da jede punjenu papriku i patlidžane, kao i ribu.’

6. Odbijala je da jede crveno meso

‘Jedino crveno meso koje je jela bila je jagnjetina. Govedinu nikad nije okusila.’

7. Gosti princeze Dajane nisu nikada saznali da je ona jela niskokaloričnu verziju onoga što su drugi jeli

‘Znala bi da mi kaže: ‘Napravi mus za predsednika Regana.’ Ona to nije mogla da jede jer su unutra bili majonez i pavlaka, pa bi mi rekla da napravim verziju bez masnoća. Pa sam joj i napravio. Često bi ona jela niskokaloričnu verziju, dok bi oni pojeli onu sasvim normalnu, a niko ne bi ni primijetio razliku.’

8. Kuvanje je znalo da bude uzaludno

‘Jednom je Sara Ferguson otišla u pozorište i poželela večeru u 22,30. Krenuli smo sa pripremom, sve napravili, a ona je nazvala i rekla: ‘Ipak ćemo jesti u restoranu.’ Sav trud bio je uzaludan, a hrana je propala.’

9. Hari i Vilijam obožavali su brzu hranu

‘Sećam se da je jednom princeza došla u kuhinju i rekla: ‘Otkažite ručak za dečake, vodim ih napolje. Idemo u MekDonalds.’ Ja sam rekao: ‘Pa, bože dragi, vaše visočanstvo, ja to isto znam da napravim. Znam da pravim hamburgere.’ Ona je objasnila: ‘Ali oni žele igračku.’ Da, dečaci su stvarno voleli MekDonalds, kao i odlaske na picu. Iako su pripadnici kraljevske porodice, sasvim su isti kao i sva ostala deca.’

10. Kraljici se knjiga sa menijem posebno dostavljala

‘U Bakingemskoj palati imali smo knjigu sa menijem, koja bi se onda poslala kraljici, a ona bi odabrala šta želi. Vratila bi knjigu u kuhinju, a mi bismo tad pripremali po njenoj želji. Kraljičin meni radi se po tri i više dana unapred i ona se striktno drži toga.’

11. Istina je, kraljica sama šeta svoje pse

‘Jednog jutra video sam neku ženu kako šeta pse, a kada sam se zagledao, shvatio sam da je to kraljica sa maramom preko glave. Pomislio sam: ‘To je tako uzbudljivo. Razgovaraću sa kraljicom! Prvo moram da joj kažem – vaše veličanstvo, a nakon toga gospođo.’ Psi su me ugledali pre i zalajali, a potom su njih dvanaest krenuli da trče prema meni. Okrenuo sam se i počeo da bežim. Mogao sam da čujem kraljičin smeh jer je njoj to bilo urnebesno smešno.’

12. Omiljena kraljičina hrana je tamna čokolada

‘Kraljica obožava da jede hranu sa imanja – divljač, fazane, divlje kokoši, jarebice. Naravno, voli i čokoladu. To joj je uvek bilo omiljeno, a obavezno mora da bude tamna čokolada – što tamnija, to bolja.’

3. Beli luk ne podnosi

‘Na meniju se nikada ne sme naći beli luk. Mrzela je njegov miris, ali i ukus.’

14. Princ Filip nije voleo organsku hranu koju je preferirao princ Čarls

‘Hranu i namirnice uvek smo dobijali iz Harodsa, kao zahvalnicu što kupujemo od njih. Jednog dana princ Filip je došao u kuhinju i ugledao dve korpe prepune hrane. Pitao me da li je to stiglo iz Harodsa, a kada sam mu rekao da je to organska hrana koju je princ Čarls doneo sa sobom, opsovao je i otišao iz kuhinje.’

15. Kraljica najradije jede iz posuđa Tupperware

‘Ljudi uvek misle da kraljica jede iz zlatnih tanjira sa zlatnim noževima i viljuškama. Naravno, i to se događa, ali u Balmoralu je jela voće iz plastičnih žutih posuda.’

16. Voće je znala da jede i iz tanjira obloženim dijamantima

‘Reč je o posuđu na kojem su se nalazila tri zlatna konja, a bilo je prekriveno dijamantima, rubinima, safirima i smaragdima. Pre 30 i nešto godina procenjeno je na 500 hiljada funti.’

17. Za doručak je jela žitarice Kellogg’s

‘Doručak je za kraljicu bio jednostavan. Malo žitarica Kellogg’s u plastičnoj posudi, a uz to je pila čaj Darjeeling.’

18. Princ Filip jednom je zamenio večeru sa osobljem jer je njihovu hranu više voleo

‘Došao bi u kuhinju i pitao šta je za večeru. Rekao sam: ‘Imamo meso od jagnjećih očiju, vaše veličanstvo.’ Pogledao je po kuhinji i ugledao kotlete. Pitao me za koga je to, rekao sam da je za poslugu. ‘Oh, mogu li i ja to za večeru?’ Na kraju sam mu servirao kotlete, a osoblje je moralo da jede njegovo jelo.’

Pratite Krstaricu i preko mobilne aplikacije za Android i iPhone.