NASA: Ljudi bi mogli da stignu do Marsa za mesec dana

Pre jednog veka, prvi transatlantski let trajao je oko 23 dana. Uskoro bismo do Marsa mogli da stignemo za isto vreme, ako usavršimo lasersku tehnologiju, smatra naučnik NASA Filip Lubin.

Lubin tvrdi da bismo zamenom postojećih raketnih sistema onim koje se oslanjaju na fotone, praktično za mesec dana mogli da stignemo do Marsa, prenose mediji.

Science Alert ovaj princip objašnjava na sledeći način: fotoni iz lasera u Zemljinoj orbiti bili bi usmeravani na “veliko reflektivno jedro” na svemirskom brodu i omogućavali brzine o kojima smo do sad mogli samo da sanjamo.

Lubin procenjuje da bi sonda od stotinak kilograma mogla da dođe do Marsa za samo 72 sata, dok bi letelici s posadom trebalo oko mesec dana. Trenutno se radi na sistemu lansiranja koji bi ljude do Marsa doveo za pet meseci.

Naučnik tvrdi da fotonski pogon može da omogući objektima brzinu jednaku trećini brzine svetlosti, što bi moglo da omogući putovanja van Sunčevog sistema.

“Ljudi koji bi putovali do najbližih zvezda i egzoplaneta ostavili bi dubok trag u čovečanstvu, sa velikim naučnim i nenaučnim posledicama”, kaže Lubin u svojoj studiji.

“Nema razloga da mislimo da je tako nešto nemoguće”.