Novi dokazi o Velikom potopu

Biblijska priča o Velikom potopu godinama opseda naučnike i istraživače. Iznesene su mnoge teorije o uzroku i mestu na kome se ova katastrofa desila, ali nijedna nije bila u potpunosti zadovoljavajuća ili potkprepljena neoborivim dokazima.

Najnovije otkriće grupe arheologa predvođenih Robert-om Ballard-om, ima šanse da skine veo tajne sa ovog događaja. Blizu turske obale Crnog mora i mesta Sinop, na dubini od oko 90 metara pronađeni su ostaci drevnog naselja, starog oko 7.000 godina. Četvrtasta građevina, drvene grede i kameno oruđe potiču iz neolita i izuzetno su dobro očuvani jer se nalaze na velikoj dubini i nisu dolazili u dodir sa kiseonikom. Robert Ballard, poznat po otkriću Titanika 1985. godine, smatra da će naselje rasvetliti legendu o Nojevoj barci i da predstavlja dokaz teorije da se Veliki potop nije desio na Srednjem istoku, već baš na obalama Crnog mora. Prema toj hipotezi, ovo more je bilo slatkovodno jezero koje je poplavljeno mediteranskim vodama usled topljenja glečera u Evropi. Dokaz su i pronađeni fosilni ostaci i morskih i slatkovodnih školjki.

Izuzetno vredni nalazi su ostavljeni netaknutima i obavljeno je samo sonarno snimanje. Sledećim koracima u istraživanju će prethoditi detaljna snimanja i pokušaji da se na taj način otkriju ljudski ostaci. Analiziranje njihovih DNA bi moglo da doprinese rasvetljenju tajne i otkrićima koja bi, kako Ballard tvrdi, izmenila naše shvatanje istorije i civilizacije.