Otkrivena najveća naučna prevara!

Zbog slave nasankao i najistaknutije stručnjake…

Istraživači su koristeći moderne forenzičke tehnike došli do novih saznanja o jednoj od najvećih naučnih prevara, takozvanog „Čoveka iz Piltdauna“ i uvereni su da znaju ko je krivac.

Lažni fosilni ostaci „karike koja nedostaje“ između majmuna i ljudi, postavljeni u šljunak blizu engleskog sela Piltdauna, bili su sastavljeni od čeljusti i zuba jednog orangutana i dva ili tri seta ljudskih kostiju, uz pomoć lepka za zube, otkrili su istraživači.

Smatraju kako njihovo istraživanje potvrđuje da iza prevare stoji Čarls Doson, amaterski arheolog koji je 1912. „otkrio“ fosile u Piltdaunu i koji je od tada glavni osumnjičeni.

DNK analiza, precizna merenja spektroskopijom i drugim tehnikama, objavljene su u časopisu „Rojal sosajeti open sajens“ na 100. godišnjicu Dosonove smrti.

„Ovo je fascinantna potraga za krivcem koja pokazuje kako se novom tehnologijom mogu rešiti stari problemi“, rekao je paleoantropolog Kris Stringer iz Prirodnjačkog muzeja u Londonu.

Pronalasci u Piltdaunu svojevremeno su bili naučna senzacija jer su predstavljali dugoočekivanu „izgubljenu kariku“ koja potvrđuje evolucijsku teoriju Čarlsa Darvina. Trebalo je da prođe četiri decenije da bi se to navodno otkriće pokazalo kao lažno.

„Prevara je unazadila proučavanje ljudske evolucije za nekoliko godina, pogotovo u Britaniji, jer su na nju naseli neki od istaknutijih stručnjaka“, rekao je Stringer.

Stručnjaci smatraju kako su Dosonovi motivi bili slava i priznanje naučne zajednice, a nedavne analize njegove kolekcije fosila otkrile su još prevara.

Uključite se u diskusiju o ovoj temi na Forumu Krstarice…