U trendu

Monitoring: Lokalni mediji u kampanji zbunjivali građane i napadali opoziciju

Lokalni mediji u Novom Sadu tokom izborne kampanje nisu ispunili svoju primarnu svrhu – nisu informisali građane o izbornoj ponudi već su navijali za vlast, zbunjivali građane i napadali opoziciju, ocenjeno je između ostalog danas u Novom Sadu na okruglom stolu posvećenom toj temi.

Tom prilikom predstavljeni su preliminarni rezultati istraživanja Novosadske novinarske škole, sprovedenog u periodu od 19. maja do 1. juna 2024. godine.

Medijski monitoring obuhvatio je „Vojvođanski dnevnik“ Radio-televizije Vojvodine, kao i sedam lokalnih internet portala: Moj Novi Sad, NS uživo, Vojvodina uživo, Vojvodina info, Gradski info, Dnevnik i portal 021.rs.

Predsednica Upravnog obora NNŠ Dubravka Valić Nedeljković istakla je da je monitoring pokazao da je RTV bila u funkciji vladajuće stranke, a njen dnevnik, koji je trebalo da izveštava o izbornim aktivnostima u AP Vojodini, bio pretrpan sitnim i beznačajnim informacijama, i bavio „zamagljivanjem suštine izbora“.

„Sve skupa, ovo je još jedan doprinos beščašću novinarske profesije“, ocenila je ona.

Darija Stjepić iz Novosadske novinarske škole ukazala je da je iz monitoringa moguće izvući pet zaključaka, između ostalog taj da većina pomenutih portala nije kritički izveštavala o funkcionerskoj kampanji; da je četiri od sedam portala prekršilo izbornu tišinu, kao i da je većina analiziranih medija sprovodila negativnu kampanju prema opoziciji, istovremeno „afirmišući i bespogovorno podržavajući“ sve poteze lokalnih i republičkih vlasti.

„Tokom izborne kampanje, većina analiziranih medija nije ispunjavala svoju primarnu ulogu da informiše, većina je dezinformisala javnost i dovodila je na neki način u zabludu u vezi sa tim ko u izborima učestvuje, ko ih bojkotije, ko su vođe opozicije i tako dalje“, navela je Stjepić.

Dodala je da se situacija na Filozofskom fakultetu, blokada tog fakulteta i targetiranje profesora Dinka Gruhonjića prelila i u izbornu kampanju.

„Rekla bih da je prosečan čitalac mogao da pomisli da je Dinko Gruhonjić vođa opozicije u Novom Sadu. To je u više navrata i eksplicitno navođeno, njegovim povezivanjem na različite načine sa opozicijom“, dodala je ona.

Izuzetak od ovakvog izveštavanja bili su portali 021.rs i Moj Novi Sad, dodala je.

Zoran Gavrilović iz Biroa za društvena istraživanja (BIRODI), koji je danas predstavio monitoring medija sa nacionalnom frekvencijom, ocenio je da je „kampanja počela napadom na Dinka Gruhonjića, a završila sa Srebrenicom“, te da lokalni izbori za te televizije jednostavno nisu bli tema.

„Monitoring sproveden u periodu 13-27 maja, pokazuje dominaciju glavnog aktera (predsednika Republike) u dnevnicima svih televizija sa nacionalnim frekvencijama. Dakle, imate dominantnu vlast i opoziciju u tragovima“, rekao je Gavrilović.

Upozorio je i da su predizborni mintinzi SNS prenošeni na preko 20 lokalnih televizija, iako je Aleksandar Vučić sa tih mitinga slao poruke koje nemaju veze sa lokalnim izborima.

„Imali smo kampanju za lokalne izbore koja to nije bila i koja je, mogu da kažem, suprotna i Evropskoj konvenciji o lokalnoj samoupravi i našem Ustavu koji jamči autonomiju lokalnih samouprava“, istakao je Gavrilović.

(Beta)

Pratite Krstaricu i preko mobilne aplikacije za Android i iPhone.