U trendu

Odgovor RTS na tvrdnju Đilasa da selektivno izveštava

Radio-Televizija Srbija (RTS) je odgovorila na danas objavljeno otvoreno pismo predsednika opozicione Stranke slobode i pravde (SSP) Dragana Đilasa u kojem piše da javni servis selektivno izveštava građane.

Đilas je pismo uputio generalnom direktoru RTS-a Draganu Bujoševiću, glavnom i odgovornom uredniku Informativnog programa Nenadu Stefanoviću i urednicima Dnevnika.

Kolegijum RTS-a je u odgovoru naveo da je jedino što je suštinski tačno u Đilasovom pismu to da posle izbora nisu imali nijednu debatnu emisiju u kojoj bi govorili predstavnici vlasti i opozicije, i da su u dva navrata u debatnim emisijama o toj temi raspravljali analitičari koji imaju različita viđenja izbora.

Navedeno je da je u posebnoj magazinskoj emisiji takođe o izborima, predstavnik koalicije „Srbija protiv nasilja“ Tanasije Marinković, „šest puta naširoko obrazlagao tezu o izbornim neregularnostima“. RTS smatra da je takav pristup mnogo racionalniji od debatne emisije u kojoj bi polovina učesnika tvrdila da je Srbija imala „najbolje izbore u istoriji“, a druga polovina da je to bila „najveća krađa otkad je sveta i veka“.

„To bi ličilo na ono kada vi stanete ispred neke zgrade i pokažate spisak fantomskih birača koji su tu, navodno, upisani kao birači, iako tu ne žive, a onda se pojavi jedan od tih fantoma i kaže da to nije istina“, piše RTS.

Navodi se i da bi se spisku onoga što su objavili ili nisu, moglo dodati još mnogo šta.

„Zamislite da smo, na primer, u onoj ‘šaljivoj’ emisiji koju pominjete istog dana objavili vašu tvrdnju da su vam incidenti ispred Skupštine grada podmenuti preko ubačene grupe huligana i navijača. A odmah zatim izjavu Radomira Lazovića koji je rekao: ‘To smo učinili mi, naši ljudi, jer smo nezadovoljni ishodom izbora i neregularnostima’ „, navodi RTS.

RTS ocenjuje da Đilasu i njegovim kolegama nije prvi put da ne gledaju program RTS-a, ili da ga gledaju selektivno, ali da bez obzira na to znaju šta ne valja, i da bi on trebalo otvoreno da kaže da bi mu se svidelo da uređuje javni servis kako bi ličio na „politički pristrasne televizije koje su u njegovom vlasništvu“.

„Zanimljivo je što je, istog dana kad i Vaše otvoreno pismo, ka RTS-u krenula još jedna optužba, i to iz medija za koji tvrde da Vam je više nego blizak. Reklo bi se čak, više nego Vaš. Meta je voditeljka naše kuće Dragana Kosjerina zato što je pre nekoliko dana vodila skup na kojem su predstavljani razvojni planovi Srbije do 2027. godine ‒ skup na kojem su govorili predsednik Srbije, premijerka i nekoliko ministara“, navodi se u odgovoru.

„Zaključeno je da je pojavljivanje Dragane Kosjerine na tom skupu neprofesionalno i nemoralno, kao uostalom i čitav RTS. Do pre nekoiliko godina slične skupove su vodile i novinarke koje sada rade upravo na televizijama na kojima je Kosjerina postala važna tema“ – a koje je kritikuju, piše Kolegijum RTS-a.

Navedeno je da je upravo sadašnji predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Željko Bodrožić krajem decembra vodio minitng Udruženja Proglas na Terazijama.

„Čoveka znate, kao što znate i šta se u tom nezavisnom udruženju dogodilo kada se otkrilo da su zavisili i od vašeg novca – da im plaćate prostor. Ili i tu možda važi ono ‘naši smo’. Ono što je ‘nemoralno’ da radi Kosjerina iz RTS-a, moralno je kada rade oni koji su po viđenju vaše okoline nezavisni i istinoljubivi“, navodi RTS.

U odgovoru lideru SSP-a se dodaje i da će pritisak na novinare RTS-a, opsade redakcije, pisma i provokacije tretirati kao nedopustivo gušenje slobode informisanja i pritisak na svoj uređivački tim, o čemu će izvestiti Misiju EU u Srbiji i međunarodne novinarske organizacije.

Đilas je danas u dopisu javnom servisu ocenio da selektivno izveštava i naveo da nije objavljena vest da je na zasedanju Skupštine Saveta Evrope šef posmatračke misije Saveta Evrope Stefan Šenah podneo izveštaj tom telu o izborima u Srbiji, kao ni kako je tekla rasprava, te da nije ni objavljen izveštaj sa zasedanja Komiteta za spoljne poslove Evropskog parlamenta na kojem je tema bila situacija u Srbiji posle decembarskih izbora.

Umesto toga, naveo je Đilas, objavljena je izjava izvestioca EP za Srbiju Vladimira Bilčika, a nisu objavljeni stavovi poslanika EP u raspravi, kao ni izjava Direktora Evropske spoljno-političke službe Marka Makoveca da Evropska komisija podržava međunarodnu istragu izbora u Srbiji.

(Beta)

Pratite Krstaricu i preko mobilne aplikacije za Android i iPhone.

Pošalji komentar