U trendu

REM pokrenuo postupak protiv TV Pink zbog objavljivanja lažnih izjava Sava Manojlovića

 Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) pokrenuo je postupak protiv televizije Pinka, nakon što je ova televizija u Nacionalnom dnevniku više puta prikazala video-snimak lažne izjave Sava Manojlovića, lidera pokreta Kreni-promeni.

To je za Cenzolovku potvrdila članica Saveta REM Višnja Aranđelović.

„Gostovanje Sava Manojlovića u Utisku nedelje izmenjeno je tako što je falsifikovan njegov glas i emitovana izmišljena izjava, čime gledaoci mogu biti dovedeni u zabludu“, navela je ona.

Dodala je da je sledeći korak da se na prvoj narednoj redovnoj sednici Saveta izjasni i predstavnik TV Pink, nakon čega će se doneti odluka o eventualnom izricanju mera ovoj televiziji.

Kako je Cenzolovka ranije pisala, Pink je lažni snimak Manojlovića predstavio kao „šaljivi prilog napravljen korišćenjem AI tehnologije“.

Voditelji dnevnika tada nisu objasnili da AI tehnologija u prevodu znači – veštačka inteligencija.

Pink je i prošle godine na isti način emitovao kreirane lažne snimke opozicionih političara, ali i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, nakon čega je REM reagovao saopštenjem kojiim je podsetio emitere da su dužni da ne prikazuju sadržaj kojim zloupotrebljavaju lakovernost gledalaca i javnost dovode u zabludu.

Tada je REM preporučio televizijama da sadržaj generisan veštačkom inteligencijom jasno označe kao takav pre, tokom i nakon emitovanja, kao i da on ne bude deo informativnih emisija, već drugih žanrova, poput zabavnog, dokumentarnog ili obrazovnog programa.

„Ko se ubuduće ogluši o ovu preporuku, snosiće sankcije“, rekla je tada predsednica Saveta REM Olivera Zekić.

(Beta)

Pratite Krstaricu i preko mobilne aplikacije za Android i iPhone.