U trendu

Prikazan nikad objavljen intervju s Mešom Selimovićem

Više cenim pisanu reč uopšte, nego svoju, reči su kojima počinje snimak intervjua s Mešom Selimovićem koji do sada nije bio objavljen.

Odjavljujući jednu od svojih emisija „Neđeljom u dva“ na HRT-u, novinar i urednik Aleksandar Stanković najavio je ekskluzivni snimak razgovora sa jednim od najvećih jugoslovenskih pisaca Mešom Selimovićem, koji je godinama bio skriven u arhivu HRT-a, prenosi B92. Snimak intervjua možete da pogledate od 51:44 minuta.

„Bojim se tog svog posla. To je suviše javni posao, kao jedna vrsta duhovnog striptiza. Covek se obnažuje i uvek je nadomak tuđe zlovolje, pakosti, želje za neuspehom, tako da smo mi vrlo cesto krivi što radimo, što pišemo. Ja sam životno sazreo za “Derviša“ i oslobodio sam se straha jer covek oseca strah pišuci, zatvara se u sebe, ima hiljadu oklopa, nekakvih cenzura sopstvenih koje ne može da prevazide i onda je sve suviše stegnuto i racionalno, a dok je racionalno, prilicno je slabo“, kaže Selimovic, objavio je Radiosarajevo.ba.

„Tek kad covek dopusti da ono što je u njemu skriveno, instinkti koje je potisnuo nekad u životu, kad to izade, kad dopustimo taj proces izbijanja na videlo zabranjenih osecanja, potisnutih osecanja, onda može da dode do izražaja pravi smisao i širina talenta jednog pisca“, rekao je u intervjuu Selimovic, a u njemu još govori o svom odnosu s Ivom Andricem i njihovim razlicitim pogledima na ulogu i angažovanost pisca u društvu.

Književnik, ciji romani danas mnogima predstavljaju inspiraciju i riznicu mudrosti, roden je 26. aprila 1910. godine u Tuzli.

Mehmedalija Meša Selimovic preminuo je 11. jula 1982, a sahranjen je u Aleji zaslužnih gradana na Novom groblju u Beogradu.

(Tanjug)