U trendu

Birodi: U kampanji prekršen Ustav, zakoni i Evropska povelja o lokalnoj samoupravi

Kampanja za lokalne izbore sprovedena u ambijentu suprotnom Evropskoj povelji o lokalnoj samoupravi Saveta Evrope, Ustavu, zakonu i preporukama ODIHR-a, ocenio je Biro za društvena istraživanja (Birodi).

Kako su objavili, kampanja za lokalne izbore u delu lokalnih samouprava u Srbiji je sprovedena u ambijetu kršenje Evropske povelje o lokalnoj samoupravi Saveta Evrope, a narušen je i Ustav Srbije, koji lokalnim samoupravama garantuje autonomiju u odnosu na republičku vlast, što znači da nosioci javnih funkcija sa republičkog nivoa ne mogu biti učesnici i garanti datih obećanja u izbornoj kampanji.

Kao primer naveli su da je nosilac izborne liste okupljene oko Srpske napredne stranke bio predsednik Republike, što je suprotno i Ustavu Srbije i Zakonu o predsedniku Republike i petoj preporuci ODIHR-a kojom se ukazuje na potrebu razdvajanja javnih i partijskih funkcija.

„U poslednje dve nedelje izborne kampanje medijska dominacija vlasti i vladajuće partije u centralnim informativnim emisijama na televizijama sa nacionalim pokrivanjem i N1 bila je u odnosu 8:1 u korist vlasti. Vlast je bila predstavljena izrazito pozitivno i bezgrešno sa nula negativnih sekundi, čime je prekšen Pravilnik o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga na šta REM nije reagovao, dok je u dnevniku N1 vlasti bila predstavljanja negativno-neutralno“, naveo je Birodi.

S druge strane, opozicione liste su u analiziranim dnevnicima većinski bile ili marginalno predstavljene, odnosno izostavljene, ili negativno predstavljene uz retke primere pozitivnog izveštavanja.

„Tako su izborne liste opozicije u dnevniku RTS bile neutralno predstavljene, a u dnevniku Pinka izuzev liste ‘Za zeleni Beograd, Kada ako ne sada- Dr Dejan Žujović’ koja je bila pozitivno predstavljena, sve opozicione liste su bile negativno predstavljene, ali i stranke koje su zagovarale neizlazak na izbore. U dnevniku televizije Prva pozitivno su bile predstavljene liste ‘Biram borbu’, lista koju predvodi Narodna stranka i liste ‘Mi glas iz naroda’, dok u dnevnicima TV Happy i TV 92 izborne liste opozcije nisu bile predstavljene“, navedeno je u izveštaju.

U dnevniku kablovske televizije N1, izborne liste iz reda opozcije su bile pozitivno predstavljene i to pre svega Biram Beograd – Dobrica Veselinović, odnosno Kreni promeni – Savo Manojlović, dok se o ostalim listama malo ili nimalo nije izveštavalo.

Simultano prenošenje mitinga izborne liste za lokalne izbore u Novom Sadu, Čačku, Beogradu i Valjevu, koju predvodi predsednik države, na preko 20 televizijskih stanica govori o urušenom medijskom pluralizmu u Srbiji, koji je garantovan Zakonom o elektronskim medijima, saopštio je Birodi.

(Beta)

Pratite Krstaricu i preko mobilne aplikacije za Android i iPhone.