Naučnici otkrili zašto nastaju krvni ugrušci nakon AstraZeneke?

Evropski i kanadski naučnici su možda došli do odgovora zbog čega se u malom broju slučajeva stvaraju krvni ugrušci nakon primljene vakcine AstraZeneke, a imuni odgovor bi mogao da bude odgovor na to pitanje, preneo je Rojters.

Oni veruju da je ta pojava slična trombocitopeniji, koja se retko javlja prilikom korišćenja leka heparin (HIT) za razređivanje krvi.

HIT pokreće imuni sistem na proizvodnju antitela koja aktiviraju trombocite, nakon čega može doći do zgrušavanja krvi.

Postoji još lekova nalik heparinu koji mogu da izazovu poremećaje u zgrušavanju, a naučnici veruju da u retkim slučajevima AstraZeneka može da bude okidač za krvne ugruške.

Kod četiri potpuno zdrave osobe koje su dobile oksfordsku vakcinu razvili su se potencijalno smrtonosni krvni ugrušci, a imali su istu vrstu antitela koja aktiviraju trombocite i pokreću stvaranje ugrušaka u trombocitopeniji izazvanoj heparinom, piše u naučnom radu objavljenom u časopisu „Researć Square“.

Naučni rad još nije prošao recenziju, a 20 osoba koje su primile oksfordsku vakcinu nisu imale takva antitela.

Urednički komentar uz studiju navodi da je trombocitopenija izlečiva ako se pravovremeno otkrije.

(Tanjug)

Pratite Krstaricu i preko mobilne aplikacije za Android i iPhone.