U trendu

Kina demantuje da su laboranti imali kovid u novembru 2019.

PEKING – Kina je danas odlučno demantovala pisanje Vol Strit DŽornala koji je citirao američke obaveštajne podatke prema kojima je nekoliko članova laboratorije u Vuhanu bilo bolesno pre nego što su se prvi simptomi korona virusa pojavili u tom kineskom gradu 8. decembra 2019. godine.

Portparol ministarstva spoljnih poslova DŽao Liđijan je rekao da je „potpuno netačno“ da su trojica laboranata u Vuhanskom institutu za virusologiju bila bolesna na jesen 2019. godine, preneo je Gardijan.

U tekstu Vol Strit DŽornala se navodi da su, na osnovu obaveštajnih podataka SAD, laboranti imali simptome koji su karakteristični za kovid-19 i sezonske bolesti.

„SAD nastavljaju da ‘pumpaju’ teoriju da je virus procureo iz laboratorije. Da li zaista brinu o poreklu virusa ili samo pokušavaju da skrenu pažnju“, zapitao je DŽao.

On je takođe citirao izjavu Vuhanskog instituta iz marta 2020, u kojoj se navodi da institut nikada nije imao dodira sa kovidom-19 pre 30. decembra 2019. godine.

U odvojenom izveštaju Si-En-En je danas citirao ljude koji su upoznati sa izveštajem, a prema kojem obaveštajne jedinice i dalje ne znaju od čega su laboranti bili bolesni.

„Na kraju dana ništa nije skroz jasno“, rekao je za o-En-En jedan od izvora koji je imao uvid u izveštaj obaveštajne službe.

(Tanjug)

Pratite Krstaricu i preko mobilne aplikacije za Android i iPhone.