Marina Fratucan zloupotrebila RTV

Foto: Beta

Kolegijum Informativnog programa Radio-televizije Vojvodine (RTV) optužio je danas urednicu više puta nagradjivane emisije istraživačko-analitičkog novinarstva „Radar“ Marinu Fratucan da je prekršila ugovorene obaveze prema RTV-u, jer je bez odobrenja glavnog i odgovornog urednika drugu polovinu emisije „montirala tokom emitovanja“.

„Ona je, bez odobrenja glavnog i odgovornog urednika, drugu polovinu emisije montirala tokom emitovanja, te je, umesto odjavne špice, dodala deo koji predstavlja njen lični obračun sa kućom od koje mesečno dobija honorar u neto iznosu od 120.000 dinara“, navedeno je u saopštenju i dodaje se da je prosečna novinarska i urednička plata u RTV-u oko 40.000 hiljada dinara.

Kako su naveli, autorski ugovor o saradnji Marine Fratucan sa RTV-om traje do 30. juna, a letnja programska šema, počinje u ponedeljak, 20. juna, i isključuje sve političke emisije osim „Politbiroa“.

„Marina Fratucan se i ranije, u više navrata, oglušila na upozorenja i bivšeg i aktuelnog rukovodstva da time što ne dostavlja sinopsise emisija na vreme, te ne poštuje rokove montaže niti predvidjeno trajanje, ozbiljno krši programsku disciplinu“, piše u saopštenju.

Dodaje se da, iako Marina Fratucan nije zaposlena u RTV-u, ona je morala da poštuje Etički kodeks ponašanja.

„Fratucan je sinoć, svojim neprofesionalnim političkim pamfletom na kraju emisije povredila ne samo kodeks, već i prisvojila ekran što je, pogotovo na javnom servisu, nedopustivo i podložno sankcijama“, piše u saopštenju.

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) ocenili su ranije danas da rukovodstvo RTV ukidanjem istraživačko-analitičke emisije „Radar“ počinje „novu fazu političkog upodobljavanja“ tog javnog servisa sa, kako su ta udruženja navela, „neskrivenim ciljem da ga pretvori u PR službu naprednjačke vlasti“.

(Beta)

Ostavite komentar

Ostavite komentar