Alibaba kupio hongkonški Saut Čajna morning post

Foto: Beta

Kineski internet gigant Alibaba objavio je danas kupovinu vodećeg hongkonškog dnevnika na engleskom Saut Čajna morning post (South China Morning Posts), za iznos koji nije obelodanjen.

Grupa Alibaba saopštila je danas da je potpisala ugovor sa izdavačem SCMP Grup da kupi taj list i druga vezana izdanja koja uključuju časopise, spoljno reklamiranje i digitalne medije.  

„Naš cilj je da proširimo čitateljstvo Saut Čajna morning posta širom sveta zahvaljujući internet distribuciji i lakom pristupu sadržaju“, rekao je izvršni potpredsednik grupe Alibaba Džo Caj u saopštenju.  

Direktor lista Robin Hu rekao je da je Alibaba u odličnoj poziciji da najbolje iskoristi tehnologiju da bi se napravio efikasniji sadržaj koji može da dopre do globalne publike.

Ovo je najnovija kupovina Alibabe vezana za medije i daje kontrolu najistaknutije publikacije na engleskom jeziku u Hongkongu, kompaniji sa kopnene Kine.

Nabavka je deo Alibabine strategije diversifikacije od osnovnog posla prodaje preko interneta.

List koji je osnovan 1903. priznat je po svom poznavanju Hongkonga, britanske kolonije vraćene Pekingu 1997, i same Kine. 

Medjutim, kao i brojni drugi štampani mediji u svetu ovaj list je pogodjen padom prodaje i prihoda od reklama i problemima prilagodjavanja novim tehnologijama.

Analitičari strahuju da će list definitivno izgubiti svaku nezavisnost u odnosu na Peking time što ga je kupio Alibaba, platforma za internet prodaju koju je osnovao Džek Ma koji ima tesne veze s kineskom vladom.

Alibaba je istovremeno kupio i niz časopisa kao što su hongkonška izdanja časopisa El (Elle), Kosmopoliten (Cosmopolitan), Eskvajer (Esquire), Pik (The Peak) i Harpers Bazar.
 
List SCMP ima i druge naslove kao što je njegovo nedeljno izdanje, elektronsko izdanje i aplikacije za mobilni telefon kao i dva kineska vebsajta Nanzao.com i Nazaozhinan.com.

(Beta)

Ostavite komentar

Ostavite komentar