Neprihvatljivo obrazloženje za smenu Slobodana Arežine

Foto: Beta

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) saopštili su danas da su neprijatno iznenadjeni smenom direktora programa Radio-televizije Vojvodine (RTV) Slobodana Arežine, kao i da je obrazloženje za njegovu smenu potpuno neprihvatljivo.

Novi Upravni odbor RTV-a Arežinu je smenio sa obrazloženjem da je utvrdjen „pad gledanosti televizijskog programa“.

NUNS i NDNV podsetili su da u ocenjivanju rada javnog servisa gledanost ne sme da bude jedini, čak ni dominantan kriterijum i da se za razliku od komercijalnih televizija, kvalitet javnog servisa se ocenjuje po nivou profesionalizma i ostvarivanju javnog interesa u informisanju gradjana.

„Upravo je Slobodan Arežina dao veliki doprinos vraćanju ugleda RTV-a, približavajući je onome što bi trebalo da bude javni servis u službi gradjana. O tome svedoče, izmedju ostalog, i analize medjunarodnih posmatrača koji su RTV svrstali medju one medije koji su imali uravnotežen i nepristrasan pristup izbornom ciklusu“, navodi se u saopštenju.

NUNS i NDNV traže od Upravnog odbora RTV-a da javno prezentuje podatke o gledanosti koji su bili povod za smenu, ali i da jasno saopšti da li je gledanost jedini kriterijum kojim bi trebalo da se rukovodi medijski javni servis ili je to profesionalno informisanje u skladu sa javnim interesom.

Dva novinarska udruženja izrazila su ozbiljnu sumnju u stručnost i političku nepristrasnost novog Upravnog odbora, koji je izabran u periodu dok je Regulatorno telo za elektronske medije radilo u okrnjenom sastavu, bez predstavnika Vojvodine i nevladinog sektora.

„Sumnju u političku pozadinu smene Slobodana Arežine koji je na ovo mesto izabran na javnom konkursu pre manje od godinu dana, pojačava činjenica da je odluku Upravni odbor doneo odmah po svom konstituisanju i to neposredno posle izbora koji su u Srbiji održani na svim nivoima, kao i posle kritika koje su na račun javnih servisa, posebno RTV-a, iznosili predstavnici republičke vlasti“, naveli su NUNS i NDNV.

Udruženja su dodala da su veoma zabrinuti za kvalitet programa RTV-a u narednom periodu, s obzirom na činjenicu da im biografija novopostavljene v.d. direktorke programa Slavice Subotić Braun nikako ne uliva poverenje.

Udruženje novinara Srbije takodje je saopštilo da hitna smena Slobodana Arežine stvara atmosferu vanrednog stanja i pozvalo Upravni odbor RTV-a da objavi podatke o gledanost, ukoliko je to zaista razlog smene.

(Beta)

Pogledajte komentare (1)

Jedan komentar

  • mkmc

    To je jedna samozadovoljavajuća okoštala i otuđena stanica koja sa narodom komunicira samo računima i ničim više. Treba im reći ko ge umro 1980. Razjuriti 99 posto urednika, urednicica, šefova, nezvaničnih udruženja i klanova na raznim nivoima. Urednici programa na jezicima nac. manjina su posebna vrsta oportunista. Njima i kad kažeš dobar dan, zovu direktora da pitaju da li da odgovore. Užas…

Ostavite komentar