Ekvador priznao da je ograničio Asanžu pristup internetu

Vlada Ekvadora priznala je da je delimično ograničila pristup internetu osnivaču Vikiliksa Džulijenu Asanžu koji u ambasadi te zemlje u Londonu živi od sredine 2012.

Foto: Beta

Foto: Beta

Vlada je saopštila da je odluka Vikiliksa o objavljivanju dokumenata koji utiču na izbore u SAD u potpunosti njihova odgovornost i da Ekvador ne želi da se meša u izborni proces u korist bilo kog kandidata, prenosi Rojters.

„U tom smislu, Ekvador je, sprovodeći svoje suvereno pravo, privremenog ograničio pristup delu svojih komunikacionih sistema u svojoj ambasadi u Ujedinjenom Kraljevstvu“, navodi se u saopštenju.

Sajt Vikiliks je saopštio u ponedeljak da je njihovom osnivaču Džulijanu Asanžu vlada Ekvadora ukinula pristup internetu, čime je skinuta sumnja sa američke i britanske vlade koje se spore sa Asanžom oko objavljivanja njihovih poverljivih dokumenata.

„Možemo da potvrdimo da je Ekvador presekao internet Asanžu u subotu u 17 sati, nedugo nakon objavljivanja govora Hilari Klinton“, navodi se u saopštenju Vikiliksa, a preneo je Rojters.

Asanž od juna 2012. godine živi i radi u ambasadi Ekvadora u Londonu, nakon što mu je vlada te zemlje odobrila azil zbog toga što je britanski sud naložio njegovo izručenje Švedskoj na osnovu optužbi za seksualno zlostavljanje.

Vikiliks navodi da je Asanž izgubio pristup internetu u nedelju. Ljudi bliski Vikiliksu navode da Asanž lično rukovodi Tviter nalogom svog sajta.

Vikiliks je poslednjih nedelja objavio veći broj hakovanih prepiski i dokumenata Demokratske stranke.

Izvori bliski toj stranci i Vikiliksu veruju da je taj sajt došao do čak 40.000 do 50.000 hakovanih mejlova sa ličnih naloga bivšeg savetnika Bele kuće i sadašnjeg šefa izbornog štaba Hilari Klinton, Džona Podeste.

Uprkos tome što se Asanž požalio da mu je internet ukinut, Vikiliks je u ponedeljak objavio novi blok Podestinih mejlova.

(Tanjug)

Ostavite komentar

Ostavite komentar