Optuženi negirali da su ubili Ćuruviju

Suđenje za ubistvo novinara i vlasnika lista „Dnevni telegraf“ Slavka Ćuruvije, počelo je danas pred Specijalnim sudom u Beogradu, a optuženi su nakon čitanja optužnice negirali krivicu.

Za ubistvo Ćuruvije optuženi su načelnik resora Državne bezbednosti (DB) Radomir Marković, načelnik beogradskog centra DB Milan Radonjić, glavni obaveštajni inspektor u Drugoj upravi resora Ratko Romić i pripadnik rezervnog sastava tog resora Miroslav Kurak, koji je u bekstvu.

Foto: Beta

Foto: Beta

Marković, Radonjić i Romić kazali su da su razumeli optužnicu i da planiraju da iznose odbranu. Oni su se kratko izjasnili o krivici, naglasivši da ne priznaju dela koja im se stavljaju na teret.

Postupajući tužilac Milenko Mandić, prethodno je naglasio da su optuženi sa umišljajem i iz niskih pobuda ubili Ćuruviju 11. aprila 1999. godine između 16.38 i 16.55 u prolazu zgrade u Svetogorskoj ulici kod broja 35.

„Ubili su Ćuruviju zbog javnog istupanja u zemlji i inostranstvu i kritike nosilaca političke vlasti, ali i mogućnosti da utiče na javno mnjenje“, naveo je tužilac obrazlažući optužnicu.

Dodao je da su optuženi funkcionisali kao organizovana kriminalna grupa, gde je svako znao svoju ulogu i zadatak.

Prvooptuženi Radomir Marković rekao je da nije razumeo od čega treba da se brani jer se optužnica „zasniva na izjavama svedoka koji su možda nešto čuli“.

„Optužnica se bazira na insinuacijama i pretpostavkama i ne postoji nijedan dokaz da sam ja smislio plan da se ubije Ćuruvija,“ rekao je Marković. On je dodao i da je Evropska unija tražila rasvetljavanje ubistva Ćuruvije.

„Ako će to pomoći Srbiji, ja sam spreman da priznam, međutim ovaj postupak je pokušaj da se istorijski oceni jedna vlast i zato moram aktivno da učestvujem da bih dokazao svu besmislenost optužnice,“ rekao je Marković i dodao: „Cilj optužnice je da budu osuđeni rukovodioci DB-a što se provlači kroz više postupaka i svi ti postupci treba da pokažu da je za sve što se desilo u Srbiji kriva tadašnja vlast, a samim tim i DB“, prenose beogradski mediji.

(Beta)

Ostavite komentar

Ostavite komentar