U trendu

CINS: Prostorije SNS na Novom Beogradu kupilo 27 donatora, uglavnom iz Kruševca

Prostorije Srpske napredne stranke (SNS) na Novom Beogradu kupilo je 27 donatora, većinom iz Kruševca, nakon čega su ih poklonili stranci, pokazuju nova dokumenta do kojih je došao Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS).

Ta organizacija tvrdi da je došla do informacija koje pokazuju da su ti donatori direktori škola i javnih preduzeća, lokalni funkcioneri i privrednici.

„Medju njima je i Radoica Milosavljević, koji je privatizovao više medija u Srbiji, a za kog se do sada samo nagadjalo da je povezan sa naprednjacima… Za predstavnika konzorcijuma je izabran Velibor Jovanović, odbornik SNS-a, koji je ovlašćen da na licitaciji otkupi prostorije firme Vetfarm koja se nalazi u stečaju. Jovanović je trebalo da za otkup dokumentacije i depozit za učešće na oglasu uplati više od 12 miliona dinara“, naveo je CINS.

CINS navodi da se iz ugovora ne vidi koliko je ko donirao novca, ali je navedeno da će se vlasništvo nad prostorijama deliti prema visini uplaćene sume, za šta su članovi konzorcijuma dobili i priznanice.

Dodaje se da je nakon kupovine Jovanović ovlašćen da nepokretnost upiše na svoje ime a da je u novembru 2017. godine konzorcijum odlučio da prostorije pokloni SNS-u.

„Reč je o donaciji od 156 miliona dinara – oko 1,3 miliona evra – koja prevazilazi limit dozvoljen Zakonom o finansiranju političkih aktivnosti pa bi, ukoliko se povede sudski postupak, prostorije SNS-u mogle biti oduzete. Analiza CINS-a pokazuje da je najveći broj donatora novobeogradskih prostorija u to vreme živeo u Kruševcu, te da su se nalazili na odgovornim mestima u školama, javnim preduzećima, imali su sopstvene firme i bili članovi lokalnih odbora stranke“, navodi se.

CINS navodi da je najzvučnije ime medju njima Radoica Milosavljević, koji je 2015. godini u privatizaciji kupio osam lokalnih medija.

„U medijima se spekulisalo da ih je kupovao za račun Bratislava Gašića iz Kruševca, sada direktora Bezbednosno-informativne agencije, i SNS, ali je Milosavljević takve navode demantovao. Privatizovani mediji su na lokalnim medijskim konkursima dobijali novac iz budžeta, a prema pisanju Raskrikavanja, samo prošle godine njegove televizije dobile su više od 50 miliona dinara“, naveo je CINS.

(Beta)

Napišite komentar

Najnovije iz rubrike