Antidepresivi – mogući uzrok raka prostate

Poslednjih nekoliko godina, pažnju naučnika privukla je veza između antidepresivnih lekova i rizika od nastanka raka prostate.
Ispitivana je povezanost upotrebe tricikličnih antidepresivnih lekova (TCA) i lekova iz grupe selektivnih inhibitora serotonina (SSRI) i nastanka raka prostate.
Agencija za rak provincije Saskacevan iz Kanade posmatrala je grupu od 7.767 slučajeva obolelih od raka prostate dijagnostikovanih u periodu od 20 godina (od 1. januara 1981. do 31. decembra 2000. godine) nasuprot kontrolnoj grupi od 31068 muškaraca koji su bili grupisani po godinama starosti u istom vremenskom intervalu. Prosečna starost pacijenata bila je 71,4 godine, a prosečno vreme uzimanja lekova 16,8 godina, i za pacijente i za kontrolnu grupu.
Pronađena je značajna povezanost upotrebe tricikličnih antidepresivnih lekova i rizika od nastanka raka prostate kod pacijenata koji su ove lekove koristili u trajanju od dve do pet godina pre postavljanja dijagnoze. Upotreba lekova iz grupe SSRI nije pokazala povećan rizik od nastanka raka prostate.
Smatra se da da triciklični antidepresivni lekovi povećavaju stvaranje DNK u malignim ćelijama i da na taj način stimulišu rast i razvoj tumora. Naučnici smatraju da treba napraviti dalje kliničke studije da bi se došlo do konkretnijih dokaza.

Povezani članci

Ostavite komentar